zondag 12 april 2015

Workshop Deconstructed Screen Printing (DSP).

De laatste tijd stond in het teken van diverse voorbereidingen, de aankomende regiodag en de workshop DSP, ofwel Breakdown Printing, die ik afgelopen vrijdag gaf aan de Art Quilt groep Oost. DSP is een techniek die erg leuk is, maar ook intensief. Al vroeg had ik een lijst gedeeld met benodigdheden en voor ik het wist waren er 15 zeefdrukramen besteld bij mij, want collectief bestellen scheelt soms een hoop geld.
Voor degene die nog geen Verdikker, Metafosfaat en ureum in huis hadden werd dit afgewogen en pakketjes gemaakt. Tekst uitgeprint, zodat het altijd na te lezen is hoe het in zijn werk gaat. Spannend was het voor mij hoe de workshop zou bevallen bij de leden. De ochtend begon met het aanmaken van de printpasta en daarna het afplakken van de zeefdrukramen met duct tape, erg saai natuurlijk, maar wel nodig! Na de lunch konden de zeefdrukramen eindelijk gevuld worden met printpasta en kregen de leden wat meer idee hoe zeefdrukken in zijn werk ging.





Gelukkig hadden we het weer erg mee, de lunch was buiten in het zonnetje en de zeefdrukramen konden ook mooi drogen.





Nu alleen nog de volgende hindernis, het afdrukken van de zeefdrukramen in Juni, dan komen we weer bij elkaar. Het zullen vast mooie lappen worden.





5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Mooie ramen! Spannend om straks de afdrukken te zien? Is het geen probleem dat ze zo lang drogen?
Ik werk met een andere techniek, maar ga deze ook eens proberen!

Eke zei

De ramen zien er zo al prachtig uit! Wat zal iedereen het jammer vinden dat ze niet meteen kunnen gaan printen. Ben zeer benieuwd naar de resultaten....

Linda’s Textiles zei

They look very colourful

Beth zei

Love the screens made out of frames and what fun setting up those screens for printing. Can't wait to see your results.

els zei

Ben heel erg benieuwd naar de resultaten. Ben in juni in Ned. Jammer dat ik dan niet mee kan printen.